Dagens kloka ord.

-Främlingar är bara vänner som väntar på att bli upptäckta-Mycket klok var den som sa detta. För så är det verkligen, å det är något ja har förstått under denna sommaren. Att det finns många människor runt omkring oss i vardagen som man helt enkelt inte upptäckt ännu. Man vet saker om dem, vet vilka de umgås med, vet hyffsat om deras familj å grejer. Men det ända som saknas är att man pratar med dem. Upptcäker dem. Hel sjukt är det, men ruskigt kul blir det när man väl tar steget att lära känna "främlingarna".  Mycket intressant detta med relationer människor emellan. Nästan så man vill lära sej mer om det. Ja faktiskt. Jag har idag. eller senaste dagarna förstått å kommit till insikt med att det är mycket jag vill göra med mitt liv. Ta tag i saker som man inte orkar lägga energi på egentligen. Saker jag vill göra är att;> börja se människor i ens närhet ur ett annat perspektiv. Se värdet i dem hellre än att se de negativa sidor       som finns  & som kan komma fram> lära känna nya människor, såna man "känner" men aldrig pratar med. Det finns många, tro mej.> Ge åtminstone ett leende eller ett hej till 3 okända människor/ dag. > inte säga för mycket om/till människor, saker som jag sen kommer att ångra. ja, det finns mer. men jag vill fundera mer på detta inann ja skriver ner allt. Mer kommer, det kan jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback