Like a bridge over trouble water-

 
Lyssnade för en stund sen på Eva Cassidys version av Like a bridge over trouble water, men insåg att detta var lååångt ifrån det som Simon and Garfunkel åstadkommit, jag sttängde av.


bytte och satte på det bästa. Helt klart,


för det är otroligt, Like a bridge over trouble water- Simon and Garfunkel.


Helt sanslöst vacker låt, jag njuter i fulla drag, av varje ton, av varje ord.




Jag har inte lust att deppa, inte lust att gråta, men mycket tynger, det är så det är.
Men att bara veta om att man har nån att kasta sina bekymmer på gör att allt genast känns lättare,
Allt på Jesus, han dog och återuppstod för att jag skulle få evigt liv. För att jag skulle få den hjälp och det stöd jag behöver under mitt jordiska liv.

Tack Jesus, du är bäst! och jag är så lycklig över att jag får dela varje dag med dig.
Du håller mig i din hand och leder mig, visar vägen och går stegen före. Allt för att jag ska hamna rätt,

Like a bridge over trouble water,



kommenterat; Simon and Garfunkel rör man inte, det nästintill helig musik.

och sant är det, man rör inte denna fantastiska musik. Den är av original och ska hållas därefter.



Höjningen är sjuuuk, och deras stämmor, you're time has come to shine. Ohhhh, if you need a friend. Like a bridge over trouble water,

Insåg precis att jag bör lägga in texten, för detta är otroligt, ett mästerverk.

Kommentarer
Postat av: Jonatan

Äntligen nån mer som kommit fram till detta... Bra Johanna, detta kunde inte jag tro för sisådär, 2 år sedan. Jag får rysningar bara av att läsa den lilla texten du lagt upp, helt ärligt. Jag fick rysningar,

"You're time has come to shine. Oh, If you need a friend. Like a bridge over trouble water,"

Eller vad sägs som;

"Sail on silvergirl,
Sail on by.
Your time has come to shine."

Oh, aaah, haha, eller den ultimata avslutningen;

"Like a bridge over troubled water
I will ease your mind."

Han sjunger med själen då. Det hörs. Detta mästerverk är ultimat, bästa upplägget, bästa arrangemanget, bästa rösten, bästa instrumenten.
Bästa.

2006-11-27 @ 20:00:14
Postat av: Jonatan

Jag kan bara inte låta det gå förbi mig, osagt, :P

JAG HAR HÖRT DEN LIVE! AV ART SJÄLV.

Tack.

2006-11-27 @ 20:02:15
Postat av: Anonym

Vem ryser inte av detta mästerverk :)

2006-11-27 @ 22:18:34
Postat av: Anonym

Dagens ungdomar, som lyssnar på dunka dunka...

2006-11-28 @ 13:12:38
Postat av: Johanna

Jonatan: Nej tänka sig, det kunde inte jag heller tro för ca2år sedan. men tydligen förändras tiderna. Bra eller dåligt? Svår fråga.
Rysningar, säg vem som inte får vid denna otroliga låt. Jag älskar den. och avundas dej som fick gå LIVE ! säg till mej nästa gång hörrudu.
Ja, han sjunger med själen. Det är gåtan.

2006-11-28 @ 16:07:12
Postat av: Johanna

Jonatan: som alla andra, är jag glad för kommentarer. så ja tar glädjeligen emot dina tankar.

2006-11-28 @ 16:07:44
Postat av: Johanna

okänd: jaa säg det du, vem ryser INTE?

2006-11-28 @ 16:07:56
Postat av: Johanna

Okänd: jaa, uppenbarligen, dagens ungdomar!

2006-11-28 @ 16:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback