mitt babbel, jag älskar saker som dessa,




en kär vän till mej ställde sej en gång en fråga; Varför vi inte fått gåvan att se in i framtiden?
och mkt riktigt, har inte vi människor förmågan att se in i framtiden, (bortsett från profeter, trolldom å sin egen instinkt, som för övrigt kan ge oss känslor å tankar inom den snara framtiden; vad som ska ske inom ett kort tidsrum)

Mitt svar till denna svåra frågeställning är att vi; Kanske inte har förmågan att se in i framtiden av den enkla anledningen att vi var eviga dag då skulle gå å gräma oss över vad som komma skall. kanske är det sorgliga saker som kommer att ske, är det inte då bäst att inget veta förrens det sker?
Jag tror att det är för vårt eget bästa,. För det vi inte vet lider vi inte av. Skulle vi se in i framtiden skulle vi lägga alltför mkt energi på det. Vårt sinne skulle upptas av alla framtida händelser, sorgliga som lyckliga, att vi inte skulle uppskatta nuet.



för övrigt; Uppskattar min prenumeration av VR, haha trots mina kära vänners motstridigheter, och visst håller jag med om att den språkligt sett hör till dem lite sämre, i tidnignsform. men jag gillar läsningen ändå ja:)
en del artiklar är mer eller mindre onödiga, men ändå helt okej, de todas maneras, jag gillar det,

borde egentligen forsätta me spanskan, men det va så roligt å blogga, typical me.

Dessa lediga dagarkom visst i rättan tider, igår var mamma å ja på IKEA hela förmiddagen, å mer därtill. kom iväg en timme senare än planerat:P konstigt det där, med tidsplanering å annat, men nu har jag införskaffat mej en hel rad bra grejer till rummet å till toaletten, Har sett ut ett perfekt toalettskåp ? nej va heter det, tappade ordet alldeles. aja, ett skåp för toalettartiklar å annat sådant, så nu är jag nöjder. Har även köpt ett skoställ som ja ska ha i garderoben för mina skor:P som börjar bli alldeles för många, så för att få lite koll så har jag ordnat det med ett skoställ för klackskor å dylikt. Införskaffade andra brrraaa grejer, nu ska det bli ordning lite var som helst, mitt rum å mitt rosa badrum. haha ja gillar det;)

Imorrn; bär det av till STHLM, och jag är nööjd som få!! minst sagt, föreläsningar å samtal, kring detta med stereotypa uppfattningar mellan folkgrupper, människor, å länder å massa sånt, JUST LOVE! älskar det så sjukt mkt, detta med fördomar å grejer, själva ämnet, så sjuukt intressant!


och ytterligare än förövrigt; är jag trött på Sverige å vill hemskt gärna åka utomlands, jag vill flytta utomlands, bo utomlands, resa jorden runt!
Skulle ja gå lös nu så skulle ja analysera å planera min framtid. men ja låter mig hållas, för så kul ska vi inte ha det,
..nej spanskan va det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är grym på att skriva

2006-11-16 @ 17:17:46
Postat av: Johanna

: hehe, tack!

2006-11-16 @ 17:48:07
Postat av: sara

men johanna! när kommer ett inlägg om hur du hade det på din dag på zenit som du hade längtat efter så mycket? vavavava?

2006-11-19 @ 21:24:16
Postat av: Johanna

Sara: det var en tragisk dag:P eller lite kul va det, men själva Zenit grejen var en nitlott!

2006-11-20 @ 18:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback