finner inga ord,

vackrare berättelse får man leta efter, jag är såld. Tristan & Isolde, önskade att man kunde säga " Så levde de lyckliga i alla sina dar" så underbart fint blev det aldrig,


finner inga ord,




"Mitt ansikte i dina ögon
och dina kommer fram i mina
Sanna ärliga hjärtan
vilar i ansiktena
var kan vi finna
två bättre hemisfärer
utan bitaden nord,
utan avtagande väst,
Det som dör var inte blandat så
Som om våra två kärlekar hade
förenats eller så är våra kärlekar lika
att ingen avtar
ingen tynar bort"


- deras kärlek krossade inte ett kungarike,

Enligt legenden besegrade Mark irländarna,
byggde upp slottet D 'Or
och regerade i fred till döddagarna

Isolde la Tristan under den romerska ruinens aska
Planterade på hans grav två tårpilar
som länge växte sig omslingrade
och sen försvann


-Vackert, detta gör mig eftertänksam och drömmande,
TRISTAN & ISOLDE

Kommentarer
Postat av: Carro

Den måste jag se!!!
Vi har pratat om den på svenskan!
den verkar så fiiin...
mypys ;)
En annan film du ska se är LAKEHOUSE! den är bäst!!!
bästaste film jag har sett på länge!!!

Postat av: Johanna

Carro:Jaa den måste du verkligen se !!
absolut hörrudu;) Ah okej, tackar för tipset;)

2006-10-14 @ 10:07:54
URL: http://johannasten.blogg.se
Postat av: Malin

jag MÅSTE se denna film alltså ;)

2006-10-14 @ 15:39:08
URL: http://maaaliiin.blogg.se
Postat av: Johanna

Malin: jaaaa skämtar du eller:D :P lääätt ! see den med rätt perrson hörrudu;)

2006-10-14 @ 16:59:46
URL: http://johannasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback