the på Cooffehouse

heelt härlig dag, känns som en helgdag eller nåt?

slutade 11.45 därefter gick jag till stan från skolan. En pigg mr. ahlin kommer och frågar hur mkt klockan är. Tanken går genom huvudet; VEM frågar om klockan när det finns minst 3 tydliga klockor på stan?! Men upptcäker snarrt att det faktiskt är en Jonatan som går där bredvid. - Grattis, han har idag klarat teoriprovet, snart bilåkning med en ahlinare. Väl vid busshållplatsen ser vi en ahlinare till, hanse dyker upp på andra sidan vägen. Trevligt. Bil-körnings-prat-hela-vägen-hem blir det.

Väl hos farmor, får jag mat. Därefter hoppar vi in i bilen å drar en låång tur. Vart på ställe vid Sthlm idag, på shoppingdag:) MYS ! Massor av butiker och olika saker att titta på,och prova:)! Acne-, fornarina jeans, provas i mängder, jag har nu kommit hem med ett par byxor, -mums!, köpte ett par i lördags, vad händer?, gillas! provade även mycket fina tröjor på Filippa K bl. a. Nu ska ni få höra på nåt sjukt, den vita tröjan kostade 300:-, den gråa kostade 350:-, och den svarta i samma modell kostade 400:- hahah hur kommer det sej?? helt galet konstigt, jag frågade expediten utan någon framgång. Hon visste inte. -Jaså? den svarta som jag skulle ha oxå, ehh koooonstigt.

I flera flera timmar vandrar vi runt, pratar om allt möjligt å har mysigt. Efter nåra timmar konstaterar farmor att det faktiskt finns ett fik där i närheten. -Jo man tackar, säger jag. och efter en stund sätter vi oss ner i sköna soffor å avnjuter GOTT fika. Vänlig som hon är, bjussar hon ! jag som tänkt bjuda från början. Ack ack, Hon är ba fööör rar min farmor:) Vi fikar, och går sedan vidare. Upptäcker en rad nya affärer, och provar massor.
Shoppingen går lös:) och i slutet av dagen när jag väl bestämt mej för undanläggda plagg osv, gör jag mej påmind att mitt ID kort är stulet, lånar pengar av farmor, går sedan å tar ut, jag betalar tillbaka, seen ger hon mej pengar tillbaka å säger; Jag akn väl inte utpressa dej på alla pengar du har i plånboken så att du inte har något löst där i!! Meeen va?, det var ju hon som vart en vänlig själ och lånat ut pengar till mej så jag slapp springa till bankomat mitt i hela betalningsproceduren, åså kommer kommentaren om att det är hon som utpressar mej?! på pengar. vad händer, Hon är baa för raaar min farmor:)!

Efte måpnga härliga timmar sätter vi oss i bilen på väg hem, mörkt ute å bilåkande, BÄST ! Mycket härligt samtal fick vi oss på vägen hem. Älskar dagar som dessa ! det får en att orka med allt, :) !

och som ännu ett plus, så ligger en härlig överraskning på mitt skrivbord. -YES.


Älskar,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback