Asia,

Asia,



Det är skrämmande men fruktansvärt intressant.

Min uppgift går ut på att;

1 Välj en konflikt som lett till ellr leder till immigration till Sverige. Förklara orsaker till konflikten resp. flytkingsituationen. Bakgrunden till situationen i landet/regionen. (hur ser det ut idag?)

2.Vilka orsaker tvingade människorna på flykt? Vart och varför?

3. Redogör för insatser som gjordes/görs i samband med konflikten. Dels av internationella aktörer men också organisationer (tex olika FN-organ, frivilligorganisationer, såsom Röda Korset/halvmånen, Läkare utan gränser osv)

4. Svenska insatser. (Bistånd? Kvotflyktingar? Övrigt flyktingmottagande?

5. Intervjua någon från det undersökta landet/området. Hur upplevde personen ifråga mötet med Sverige? Utveckla frågor utifrån denna frågeställning.

6. Analysera ditt material i en avslutande diskusion, Problematisera.

Mycket intressant, men sjuukt krävande. Roligt att man ser att det leder till något iaf,
Nu var jag inte så klok att börja med detta i tid, är först nu jag verkligen satt mig in i det ordentligt. I och med att jag åker bort imorrn, (till söndag) så bör jag var klar med detta idag. Uppgiften ska nämligen vara klappad å klar på måndag morgon !

trevligt, jaaarrrrrå, min belöning kommer tomorrow. -Tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback