ett vackert ord, ett svårt begrepp

Gränslös kärlek?

Jo, det tror jag finns. Helt klart, sen hänger dej ju förstås på hur man definierar ordet gränslös.
Jag tror att kärlek till sina barn kan vara gränslös. En relation till ett land kan vara gränslös, till sitt hemland, till ett land man besökt, eller bara hört talas om.

Gränslös kärlek är också något man ger till en människa man levt hela livet med. Jag tror att man upplever gränslös kärlek som äldre, när man är gammal. Sitter med sin partner & tänker tillbaka på allt man fått uppleva tillsammans, alla minnen, alla händelser & allt som sker i dagliga livet. man ser sina barn, sina barnbarn & kasnke till å med sina barnbarns barn växa upp. Den kärlek man då känner till sin familj, sin partner, den är GRÄNSLÖS.

Gränslös- kärlek. Ett vackert ord. Ett svårt begrepp.

man kommer aldrig inse vad det handlar om, gränslös kärlek, förrens man står där & vet. för det är nåt man bara vet, en stark känsla man känner igenom hela kroppen.

Fast jag tror ändå det är nåt som är från perosn till person. Du & jag kommer aldrig känna samma sak. För mej är lycka på ett sätt, för dej är det på ett annat sätt. Även om vi definierar lycka likadant så handlar det om så mycket mer.


Jaa, så är det.



-No, no don't cry everything's gonna be alright.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror på gränslös kärlek

2006-09-14 @ 11:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback