Flyktingsituationen i Iran?

Är det någon somhar någon aning om vart man kan hitta fakta om detta eller hämta information?

Vad för orsaker som tvingar människor på flykt? Vart och varför?
Vad för insatser Sverige gjorde under Iran-Irak kriget?
Svenska insatser? (Bistånd? Kvotflyktingar? Övrigt flyktingmottagande?)

Jag har ringt och mailat migrationsverket (& RedCross) för svar, dock utan vidare lycka. eftersom de "inte har tid" just nu.
-Jo ja tackar, det brukar låta så va? Säämst, kom iaf en bit framåt igår å det är jag lyckans glad över:)


tacktacktack, migrationsverket för er vänlighet.
tack, röda korset för ER vänlighet.


Jag tycker detta är sjuukt intressant. Mendet som TÄR INNERLIGT på mitt tålamod är att jag inte hittar svar på mina frågor nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback