för den som letar..

..går refrängen på en låt jag fick av en vän här om dagen.

ja, vi tycks alla leta efter något. Jag letar efter det, du letar efter det.

Känner du hur längtan tar, bakom varje hög av sand finns guld för den som letar. Minns du morgonljuset, ser du hur lampan slocknar. Minns du hennes brinnande hjärta, blev du värmd eller blev du bränd?
Du känner samma känslor igen, den där kvallningen, väntande friden och samma kärlek å samma vemod igen. Du känner när längtan tar å du sträcker dej å stretar.

Vart ska du gå, vad ska du göra med tiden. med alla tusentals nätter och dar
Ska du schemalägga hela livet eller har du din rastlösa frihet kvar? jag bara undrar vad du tänker. det finns en pusselbit som inte vill in. Här skiner solen och ljuset blänker i alla fönster & krypin


mm, mycket djupt. Jag älskar sånt här, när man går så djupt så djupt inom sej att man inser att vi alla hamnar på samma punkt. På ytan är det miljontals känslor tankar funderingar, men där i djupet i botten av oss alla känner vi samma känslor, samma tankar och samma funderingar.

För den som letar, så finns det guld bakom varje sandhög.

ÄLSKAR; Var ska du gå, vad ska du göra med tiden, med alla tusentals nätter och dar. Ska du schemalägga hela livet eller har du din rastlösa frihet kvar?


jag kommer aldirg aldrig sluta fundera. Det är en eld. Jag älskar känslan av att det aldirg kommer ta slut, att man kan tänka så mycket å ändå itne komma fram till samma saker som man tänkte för 10 år sen. Det finns alltid nya saker att inse, förstå, lära sej. Kunskaper finns det alltid mer av. Man blir aldrig mättad. -Otroligt.


- Samma kärlek och samma vemod igen. Känner hur längtan tar, Guld för den som letar.

Kommentarer
Postat av: ...

Underbart!

2006-09-14 @ 23:25:32
Postat av: emma

Du är så klok min vän. Önskar jag kunde tänka lika djupt som dig..kanske du kan lära mig?
Älskar dej Johanna Sten. Jag ringer dej sen..puss

Postat av: Johanna

Emma älskade vän!: taack vännen, kändes som jag blev alltför djup igår, nästan så ja inte fann ord till å förklara hur mina tankar vandrade runt åt alla håll i huvudet, där inne. Haha sorry för min vilseledning.
Låt det komma fram bara, det finns inom varje människa:) Tror jag berg-säkert på. Nu är det fredag!
Älskar dej Emma hellbom, du är en klippa! Pussss

2006-09-15 @ 14:33:32
URL: http://johannasten.blogg.se
Postat av: Johanna

...: Ja!

2006-09-15 @ 14:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback