Nostalgi!

Läste nyss min blogg på Lunarstorm. (ehhjaa, endast för att se vad som hände för ett år sen denna dag!) & mycket riktigt, kulturnatten var i lördags, likaså för ett år sen.

Men just denna dagen var det en söndag förra året? Hum..;/ ellr, det låter knas, kanske var en måndag? Nåväl, för ett år sen var jag iaf på bio vid denna tiden & kollade på MADAGASCAR. Så gött å veta vad man gjorde. Ska nog fortsätta göra uppdateringar i vad som hände förra året. MYCKET saker, sjuka saker, ROLIGA saker, tråkiga saker. Helt klart var det mycket som hände. En del saknar jag faktiskt. Pirret i magen. KANSKE.

Emma & jag hade roligt iaf;p Hoppas innerligt att denna hösten blir lite mer organiserad än den förra. Vi har mognats, helt klart. (eller, är det ett önsketänkande?)

Känns som att jag blivit mer seriös på senare tid, men jag vet inte, det vore ju iförsej lite tråkigt, för jag gillar att va sådär konstig. (ellr nåt.)


Idag; På SH.s lektionen gick det upp ett ljus för mej, med hjälp av Sara, nu vet jag äntligen vad jag ska syssla med om några år. Jag ska bli RIKSDAGSLEDAMOT, för de tjänar så bra. Oså är ju politik såå kul. Det skulle passa mej bra, sen sådär efter tiden som jag rest å levt livet liksom. Låter som en intressant idé. Ska nog sätta den planen i verket. Nytta gör jag ju då, på en å samma gång. Klokt, väldigt klokt!

Debatten mellan alla ungdomspartier var väldigt givande. Tyckte Ebba gjorde ett utomordentligt jobb. -Duktig debattör! Hörde flera konstateranden om att hon va grym på sin sak! Härligt Ebba!
Sen en eloge till MUF oxå, skön kille som satt å pladdra. Gillar helt klart mufarnas tankar;) Villka stekare, hela bunten, men det är härligt det!

Dessa snygga kduare, hur nu det kommer sej? (Koom igeen nu snygg-brudar, vi ska vända upp å ner på Sverige, vända landet rätt igen!)

Dags att återgå.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: sara

jag borde bli karriärcoach. nu har satt både dig och victoria på rätt (och samma) spår.

denna kväll var fantastisk. jan eliasson var så otroligt inspirerande! jag älskar diplomatik (obs! läs ej politik) och funderingar och aktion för att stoppa världskriser. jag älskar inspirerande, och engagerande diskussioner med universitetsstuderande. jag älskar att vara yngst i sådana sammanhang så att jag kan suga i mig all underbar kunskap! jag är en nörd. du är också en nörd! en politiknörd! :)
med kärlek! /sara

2006-09-12 @ 23:27:22
Postat av: Johanna

Sara: Jaa det borde du bli, helt klart. Haha på samma spår? Nooo, jag vill ju gå min egen väg, Sara! :P
va härligt för dej. ja hade gärna velat höra på honom jag med. får bli nån annan gång. Jaa, att vara yngst i såna sammanhang får en att inse att världen är så mkt mer än det vi sett hittills. Det är en känsla som hette duga! Jag älskar livet för det finns så mkt att utforska, lära sej & ta reda på. Det tar aldrig slut!
Jaa vi är nördar, du å ja Sara:) Men det är bra:)! Nördar ska man va.
Kärlek & kramar till dej/Jo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback