att leva i smyg.



just hemkommen från en helg me mina brudar typ. Igår var vi på konsert i Sthlm med Per Gessle. och den var bra. Skönt me lite sommarkänslor så här i regn- Sverige. Annars har vi hängt i skärgården sen i torsdags kväll/natt. Helgen har vart bra på alla möjliga sätt, trots små incidenter och händelser, (vilket i försej var bra och välbehövligt på många sätt)

- Har hunnit med att köra på grynnor, två st.
- Hållt på och köra på en katt,
- Blivit stoppad av polis två ggr, under 10 min slå den du;)
- hängt i Sthlm,
- åkt färja till Djurgården, alldeles i onödan. (för jag hittar faktiskt till Sjöhistoriska, där konserten var, men det kom vi på sen)
- suttit i 1 h på en mack mitt i natten (inatt, mellan 2 och 3) och väntat, på vad säger jag inte.


Chasing Cars - Snow Patrol

och jag pallar inte att jag har ett år kvar. Helst av allt hade jag åkt iväg med dig. Lämnat och levt. Men nu är det inte så, plikten kallar och jag vill inget annat än att vara med dig.


men roliga saker kan ju ske här i staden också, tro det eller ej. Jag har grejer på g, kan jag ju säga. Om det är bra vet jag inte. Går det åt skogen tar jag en bil, sätter på Chasing Cars på högsta volym och åker långt långt långt bort.


Jag saknar dig utan att du vet och mitt rum är stökigt, så dags att städa rummet. jag hörde att nån tyckte det va "kaos", - tack. därefter ladda över bilder från helgen! wee

Pusspåermina vänner.

Kommentarer
Postat av: Moster

Grattis till körkortet, bra jobbat! DU är duktig!
Storkusinen har inte tagit något än, det ser ut att dröja...Du är först... :)
Oreda, är strukturerat kaos.
Något,... oftast, efterlämnat efter mer än en aktivitet, lite utav vart... känner igen det. Missplaced eller omdekorerat...mer eller mindre fint resultat... det är det där med att göra färdigt... Själv önskar jag att jag hade ett rum eller en vinterbonad friggebod/liten stuga att knåpa i, så man slipper lägga undan allt jämnt...utan bara fortsätta så fort man vill...
Tänk att få göra det man brinner för och längtar efter...Borde ta kontakt med hembygdsföreningen och jobba för att sprida kunskaper om hantverk och tekniker man använde sig av förr som är naturvänliga och mer naturliga, sådant som är resursbevarande och etiskt och etniskt försvarbara.
Vi var till en strutsfarm för en vecka sedan, tyvärr var ingen hemma, bara strutsarna, men det låg några bitar av söndrigt strutsäggskal på marken utanför...jag plockade upp ett par och tog hem... borde ha frågat om lov...de kan i allafall bli något fint, örhängen och knappar kanske en brosch. Man måste nog såga i dem och borra för att komma igenom det tjocka skalet...>2 mm.
Jag ska köpa ett helt strutsägg eller flera med gula och allt och baka kakor och glass av(de sägs ju motsvara 24 vanliga hönsägg)av skalet ska jag göra en lampa och en ljushållare...ja jag menar att jag häller i ljusmassa eller ljusgelé och i med veke förstås, borde bli lite läckert... skinn av en struts vill jag med ha, färdiggarvat... orkar inte garva ett själv... fiskskinn räcker. Läckert med bokrygg av strutsbensskinn...Sett på internet att man kan göra lampfötter av strutsben...foten är ju klar ;)nja, jag vet inte, ser nog lite makabert ut. Jag gör nog ingen sådan... Tror att skinnen är dyra och det finns ju inte så många farmer i Sverige...så jag får väl nöja mig med ett besök snart...snart.
Ålskinnet är färdigt, nu gäller bara att få till en bra modell till plånbok och väska...
Ha det så gott i eran pärla i tillvaron och hälsa alla från mig och alla här i ----!

2007-08-13 @ 22:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback