en skön grej,

image332

hemlängtan och inspiration

jag är inspirerad av allt möjligt just nu. mest inspirerad är jag över alla som tar sig i nackskinnet och väljer att röra på asset. över alla de som valt att flytta, byta miljö och göra något för någon annan. En annan inspirationskälla är grabben där som ska flytta till Göteborg för att plugga arkitektur. Detta vill jag oxå göra, (en av alla tusen saker), och ytterligare en är alla modebloggar och hemsidor på internet (för att vara ytlig). det ger mej inspiration så in i norden vad taggad jag blir på livet. Ytterligare inspirationskälla är de som har körkort, de som glider,lyssnar på musik och njter av livet och av friheten. som Salem ungefär. (Grattis till körkort!) Sån ska jag oxå bli. En annan källa till liv är de som är internationella, de som reser (som jag!) läser böcker på andra språk, och lyssnar på skön musik som inte är av svensktalande människor. Typ som mina nyinköpta skivor från venezuela, med världens skönaste musik på. Där man fattar texterna och faktiskt förstår va de menar och inte bara sjunger med för att det låter bra. (jag är hajj på detta!) och inspirerar mej själv till att satsa ännu mer, och resa ytterligare längre bort och under längre tid. Jag har blivit en mogenmänniska. Halleluja!
Sist men inte minst är de som läser Jesusböcker en inspirationskälla utan dess like, som gör sin kristna tro till en skön grej, sån vill jag oxå bli. En sån som hänger tajt me Jesus och gör Jesus till en lirare att ha me sej varje dag, hela tiden.

-Sån vil jag oxå vara.

dags å läsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback