har du bra självförtroende?



forever young - youth group. Underbart!


tänkte på en sak idag, som jag å emma diskuterade. Huruvida man har bra självfltroende eller inte. och vad som tyder på bra självförtroende.

jag tror att det är viktigt att reflektera över saker som dessa. Personligen har jag kommit fram till att jag har bra eller mer än bra självförtroende på de flesta områdena. Men som vi sa, att man kan ha olika områden som man har sämre repektive bättre självförtroende på.
En annan sak man kan fundrra över är vad för typ av självfötroende man har. Det finns olika typer av "bra självfötroende" Jag tror att en sorts självfötroende kan vara det som till ytan verkar va "ett bra självfötroende", det kan va den där människan som flaschar runt me senaste prylarna å som tror sej äga världen, (till det yttre  verkar det så, men inuti personen är det inte ens i närheten)
sen finns det den typen som lyfter människor med sitt självförtroende, - människor får bättre självförtroende av att umgås med personen. just för att han/hon är sej själv och får människor runt omkring att må bra.
en annan grupp av människor kan vara de som visar en "bra självförtroende" sida utåt, människor ser på personen att den har bra självförtroende. det syns och det märks. inte på ett störande sätt, men det syns bara.

osv.

ni förstår min tankegång.


nu ska jag grubbla vidare,

ta bort sminket va det ja,


godnatter,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback