oh vilken underbar dag



va iförsej lite å ta i kanske. men ibland är livet bara sådär ruskigt härligt att leva och man undrar vad det är för skillnad från gårdagen som inte var så värst speciell. vad har hänt sedan dess? frågar man sej och utan att komma fram till något riktigt svar så känner man bara glädjen spira.


gårdagen var en riktig skön dag. trots allt. iaf när jag kom hem från skolan. slutade sent, mkt sent och var ruskigt trött. så trött att ja bara ville sova. jag köpte me mej mat hem från stan och gjorde i ordning. när jag stod i köket kom pappa hem från jobbet. med sej hade han en kaffemaskin, som han köpt innan han åkt hem. den där kaffemaskinen har pappa vart på jakt efter länge. och mamma har alltid sagt att det är för mkt. så nu passade han på när mamma är i Paris. (avundsjuk!, vill ju oxå hänga i paris me mina vänner. chill!) och i denna utomordentliga kaffemaskin, som för övrigt gör godare kaffe än Waynes, och Waynes som hr så gott kaffe. Här kan du få caffe latte, islatte, espresso och mycket mycket mer. Skummaskin är inbyggd. så kom hem till mej på kaffe, mina vänner!

sen på kvällen kom jag iväg till mötet. bilen va min för kvällen! Underbart. Sjukt bra möte och härligt. Efter mötetumgicks jag med folks, skkjutsade hem bror min och åkte tillbaka. sällskap: victoria i bilen. tack! Hängde med emelie å hennes pojke. pratade om dittan och dattan. hängde me Lo folk å njöt. Maria, du gör mej såå sjukt glad! så förälskad i Jesus blir man av att prata me maria, låter kanske konstigt. men man blir så glad av sin tro och man blir så pepp på kristna livet. Hur som helst, så ropade Mattias, vår ung.pastor på mej och jag fick förfrågan om jag vill vara mötesvärdsledare. "vi behöver en stabil person, som går att lita på, och då tänkte jag på dej" - Tackaar. och jag tackade ja, och det ska bli roligt. är så kul när man tar mer å mer ansvar. eller får mer å mer ansvar, å folk får fötroende för en. man växer så sjukt mkt som person! Lycka! och detta året, jag har verkligen växt så mkt som person de tär galet. så taggad så bra.


Imorse vaknade jag ganska tidigt. konstigt nog va vaken as sent igår, hängde me lite bibelskole folk å annat folk. kul kul:) vid 10. va pappa å ja på IKEA, har nu inhandlat ett bord till min fotölj, nåra grejer till badrummet, två vägghyllor i ek och en skrivbordslampa. Så när jag pluggat klart och skrivit färdigt detta lååånga inlägg ska jag montera upp grejerna. MUMMS! va det är kul å ta lite saker i taget, snart klart. man njuter så mkt då.


TACK JESUS för allt gott du ger mej, för att du leder mej på rätt väg och för att du håller din hand omkring mej och fyller mej med sjukt mkt glädje! Du är min för alltid.


förövrigt: Emma Hellbom, kom hit fort för jag vill leka med dej, soulmate!

Kommentarer
Postat av: emma

Baby, jag kommer snart:)

2007-09-23 @ 00:59:44
Postat av: Johanna

gör det!!

2007-09-23 @ 15:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback