skriva en bok, bara till dej!



jag funderar på att skriva en novell under "semestern". jag älskar att skriva och skrev massor för flera år sen, men nu var det ruskigt längesen. har jag tid under ledighetsveckorna så ska jag skriva. då ska jag skriva om kärlek, känslor, om  steget mellan barnvärlden och den vuxnavärlden. om mål och drömmar. tonårstiden och allt som förväntas av en.
it could be fun!


dagens tips: tänk en stund på vad du verkligen verkigen tycker om att göra eller tyckte om att göra men du lagt åt sidan. fundera tills du kommer på något. tänk sedan ut möjligheterna till att göra det igen. kanske sydde du massor förut? eller var ute och sprang i skogen men inte hunnit med på sistone? kanske bakade du massvis av bröd och kakor? eller så kanske du lyssnade på gamla LP skivor i pappas gömmor och lät tankarna flyga bort? vad du nu än sysslade med så tänker jag säga åt dig att ta dej tid nu under julen att verkligen göra något som du gillar! kasnke var det så enkelt som att du tappade upp ett bad i badkaret en gång i veckan med massa oljor? Gör det under lovet, sätt av några timmar då du vet att då är det "bara du och din syssla" och se, hur bra du kommer må efteråt! och kankse, har du fått upp ögonen ännu en gång för det härliga och roliga som du glömt bort!

jag ska ta fram min undangömda gitarr och klinga lite på den! Sen ska jag fota massor, utöver det vill jag skriva en novell, men bara om jag vill och fortfarande känner för det! För ingenting får kännas som ett tvång! Då skippar jag det hellre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback