mitt hälsotips för sockersugna,

efter maten blir jag alltid supersugen på nåt sött, särskilt om jag tänker dricka kaffelatte, som ja har ovanan att dricka;-) DÅ är det perfekt att plocka ihop nåt gott, som inte är fullt med socker.

mitt hälsotips för sockersugna:

först dricka ett glas vatten, för det reglerar kroppen så att man inte känner det där begäret efter socker. (är kasnke bara jag som känner det?)

därefter: frysta bär, hallon/blåbär, eller kanske jordgubbar. med lite lite choklad över. min mamma har köpt små små "chokladknappar" som är perfekt att lägga på, räcker med 3-4 st och sen in i mikron, 30-45 sekunder.

Smakar ljuvligt och är nyttigare än en påse godis;)




slutlekt. Min faster är dietist, kanske borde gå på hennes linje? Låter faktiskt kul att tipsa om mat å sånt där, för både sjuka och för friska människor. Varför inte? har bara inte tänkt på det förut.


Hade världens bästa- Johanna- ensam-bara-vara-stund idag. Gjorde mat, läste tidningen i MIN takt! lyssnade på skön musik i myskläder! Kröp upp i soffan med ett modemagasin och njöt i fulla drag.

nej, nu ska jag återgå till det verkliga livet(; jobba jobba jobba.


Pusspåerminavänner!



Kommentarer
Postat av: Natalie

Det lät riktigt gott :)

Postat av: Johanna

Natalie: det är det,!! Prova:)!

2008-01-09 @ 18:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback