resumé av 2007






 

Så galet mycket som hänt. och inte kunde jag tänka mej att allt detta skulle hända när jag satt här för ett år sen. Lika lite som jag visste det om år 2007 så vet ja om kommande år2008. Detta året har verkligen förändrat mej, och gett mej tusentals erfarenheter. And I LOVE IT!


SAKER SOM HÄNT:

-
INDIEN, jag bär på en hatkärlek till det landet. Jag började år 2007 med att åkatill Indien över jul+nyår (åkte den 26e dec) Det var mäktigt och jobbigt ibland men värt allt!

- POJKVÄN, blev tillsammans, gjorde slut. Det var en rolig del av året och vi hade ruskigt kul! det blev bra! Jag lärde mig hur vänner, människor och omgivningen fungerar. Luke va skönast av alla. Hans humor, de råa skämten.

- MYNDIG. Jag fyller 18år. och kan gå ut samt ta körkort!

- BARCELONA, resa med klassen. otroligt kul! En vecka i Spanien. vi lärde oss inte särksilt mkt mer spanska men kul var det iaf.

- BLIDÖ. familjens bästa händelse. Vi köper sommarhus i Skärgården. Världens ände och min räddning! Det finns ingen mer fridfull plats på denna jord än dä. I LOVE IT!

- VENEZUELA, årets händelse och världens mest berikande resa NÅGONSIN. ingen kan förstå vilken resa detta var! Det var berikande och jag har lärt mig sååå mycket saker. tusentals erfarenheter rikare och med ett världsperspektiv återvände jag till Sverige efter 6 veckor. Även vårt Projektarbete i åk3.

- KÖRKORT. Jag tar körkort den 1 augusti! och jag döör tio ggr om av lycka. Känslan är obeskrivlig. LYCKA!

- KDU, jag blir ordförande i KDU Uppsala. Stort för mig, ett slitsamt arbete som tar mycket tid. Men nånstans är det värt det. Jag träffar mycket folk inom KDU och lär känna många. Vi växer,

- JOBB, jag söker jobb på ICA Sävja och får det! Gud hör bön! Jag trivs sjukt bra.

- KYRKAN. Jag får den ärorika uppgiften att bli ansvarig för mötesvärdarna.

- FLYTT 1. Under september månad flyttar min bästa vän till Göteborg. Jagvet inte hur jag ska klara mig, mendet går bra. och jag åker och hälsar på henne 2 ggr under hösten.

- FLYTT 2. Emelie flyttar till Göteborg. Sorg i Uppsala!

- FLYTT 3. Malin flyttar till Uppsala. Vilket är väldigt kul! Hurraaay!

-VINST. Emma vinner 10 000:- att shoppa för att veckorevyn. 5000:- var till henne och mig! EMMA ÄR BÄST!
jag överraskar emma med en date med Ebba von Sydow. Bra grej!

- LONDON. familjen Sten åker på weekend till London och känner på pulsen inför jul. Härligt!

- KROCK. Min bästa barndomsvän är med i en allvarlig krock. Klarar sig och repar sig, omtumlande.

- NYÅR. Osäker på var nyårsfirandet ska sluta, slutar i Uppsala och blir väldigt roligt.


och detta var mitt 2007 i snabba drag. Ett sjukt år med så många händelser och upplevelser. Jag har lärt känna huuuur mkt folk som helst och upplevt sjukt mkt. Svårt att ta in allt.,
och det är med glädje jag blickar framåt mot år 2008, då året bland annat innefattas av STUDENTEN och annat trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback