civilkuragelagen, en spark i svenskens bak!



idag stod det nåt intressant i metro: dagens ord var nämligen civilkurage. Alltfler våldsbrott sker i vårt samhälle, det kan vara hemma, på stan, på krogen eller i skolan. Många ser på, men ingen gör något! Vad gör man åt detta? Jagvet inte vad jag hade gjort i en sådan situtation, men vad jagvet är iaf att en helgrupp av åskådare absolut kan stoppa en misshandel! Varför gör ingen nåt åt det? Folk måste sluta stirra sig blinda på sin egen rädsla å bege sej ut i verkligheten! Kristdemokraterna har uppmärksammat detta med ett lagförslag: civilkuragelagen. vad jag anser om en lag för detta vet jag inte än, men det jag vet är iaf att: det är dags att ge den fega svensken en spark i baken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback