filminspiration



goddagens, kom hem från bibelskolan för en stund sen, (pluggar fm. 8.00-11.40) jätteskönt, grejar lite med maten här vid sidan om och går igenom min dagliga blogg-kolls-lista, samt mail + fejjan, superkombo! jobbar kl. 16-19 idag så jag ska käka och läsa lite innan jag cyklar iväg var det tänkt.

tänkte iaf tipsa om en bra film jag såg i lördags kväll. detta är en klassiker och en ruskigt bra sådan!
Greven av Monte Cristo,
anledningen till att jag tycker den är så bra är att den verkligen har en inspirerande syn på livet, att det är aldrig är för sent att ändra på saker och ting, på sin livssituation, att även i den svåraste mörkaste stunden i livet kan man se ljus, på ett eller annat sätt. ( sen vet jag ju förstås att halva filmen går ut på hämnd, men det är en annan sak)

hur som helst är den värd att se! och trots att jag sett den en gång förut, dock gasnka längesen så gav det mycket att se den igen.


Kommentarer
Postat av: strage

men shit va du bloggar.. hhaha! Du är ju snart värre än andra blogg nördar haha! Jag däremot bör nog skriva in en rad för det va sjukt länge sen ja skrev nått.. men ja hara annat o pyssla med på kvällarna.. cypernfilmen måste ju bli klar med =)



Det ja skulle säga var bara att Greven av Monte Cristo är min favvo film.. så väldigt bra val att skriva om !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback