funderingar över huvudet


se dig inte för vad du gör utan för vem du är, för i slutändan kommer du inte veta vem du är.
'ändra ditt tankesätt om dig själv, bygg upp en stark grund, för som du tänker om dig själv, så lever du.

den bild eller uppfattning du har om dig själv är avgörande för hur du lever ditt liv, hur du relaterar till andra människor, vilka beslut du fattar och hur du fattar dina beslut.

det är vanligt att bygga sin identitet eller självbild på vad man gör och inte på vem man är.

Under min vecka i Cypern började jag läsa en bok som heter Mera självkänsla! en del av er känner säkert igen den. jag evt egentligen inte vad jag tycker m detta koncept, tanken kring boken är god. att man ska bygga upp sin självkänsla genom att skriva upp bra saker man gjort under dagen etc i en jag - är - bra-bok. jag håller med om att detta kan bygga upp sjlvkänslan, men i grunden tror jag att man måste gå till botten med sig själv, ta reda på vem man är och inte se till prestationer. dock vet jag att även författaren till denna bok: Mia Törnblom skriver om detta i sin bok att man inte bara ska se till sina prestationer och bygga sin självkänsla på det, utan att man ska se till vem man är. vilket är väldigt bra!

men vem är jag då? och hur tar jag reda på vem jag är?

här tar mina funderingar stopp, jag ska återkomma med mer om detta imorgon, när jag tänkt lite,

Kommentarer
Postat av: strage

bra inlägg! Kul att vissa kan skriva lite vättigt i sina bloggar oxå haha! nä nu måste ja snart dra några rader i min egen haha!

Postat av: Tess

Vinn ett handgjort halsband!

Halsbandet kommer från Finasmycken.nu

Det är givetvis helt gratis att delta!



Mer information i detta inlägg:

http://egowar.blogg.se/2008/september/vinn-ett-halsband.html#comment





LYCKA TILL!

2008-09-11 @ 22:02:22
URL: http://egowar.blogg.se/
Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-11 @ 22:03:23
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback