som utlovat, Kungliga Operan!


för några veckor sen åkte jag Isak malin och Jonas till Stockholm för att gå på baletten Julie (baserad på August Strindbergs bok "Julie") samt äta på vår klassiker till restaurang/bar Hotellet på Stureplan, (som jag för övrigt nämnde här om dagen)


i pausen fanns det lite tid för att ta kort, här tog vi från vår våning. levande orkester, otroligt vackert!


i pausen gick isak och jonas ut för att ta ut pengar (bra att veta för dig som planerar att ta med dejten, syster eller kanske familjen på balett,- för att betala fika krävs det kontanter, de tar inte kort!), och jag å malin stannade kvar och beundrade salongerna (och snackade lite tjejprat också såklart!)



otroligt vackra detaljer i hela byggnaden! mina mobilbilder ger såklart ingen rättvisa.


ordentligt fina! till och med kostym, det ni!


malin!



en otroligt rolig och annorlunda kväll! det var något jag sent kommer glömma. rolig idé att utföra istället för att sitta hemma i soffan framför en film!

biljetterna kostar mellan 350-550 kr ( om jag inte misstar mej?) beroende på vad för platser man har. ett tips är att man är påläst om storyn bakom uppsättningen. som i det här fallet, att man vet vad boken Julie handlar om och vet historien hyffsat bra! då blir allt så mycket roligare!

kvällen behöver inte bli så dyr, åker ni två, fyra eller sex stycken är det lätt att dela upp kostnaderna för bensin, middag etc, vill man äta en billigare middag så kan man göra något personligt genom att laga middag tillsammans hemma hos någon innan ellr efter baletten, istället för att äta ute. vill man ha extra classy på sin kväll så kan man göra som Isak tänkt att vi skulle göra, - åka limousine mellan Kungliga operan och restaurangen. detta gick inte att utföra då det inte fanns någon limousine tillgänglig denna kväll!

hur som helst är det verkligen något alla borde gjort innan de dör! annorlunda men roligt!

HÄR har ni länken till Kungliga Operan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback