jag fann mig själv...



...i tidningen WORD här om dagen. min syster kom hem med en tidning från hennes gymnasieskola. Minns ni intervjun jag gjorde för några veckor sen? Det är alltså den som kommit ut nu, och lite roligt var det ju att läsa om sej själv. Titeln var i som ni kan se ENGAGERAD! tyckte jag passade alldeles utmärkt med tanke på alla bollar jag har i luften. (jag borde trappa ner med nåt så jag hinner leka med alla mina vänner här i Uppsala)

och apropå trappa ner så har ag funderat lite och jag tror jag ska gå ner nåra timmar i jobbet. eller i alla fall be om det. jag har under hösten/våren hittills inte haft någon tid att umgås med människor mer än när jag bokat in det nåra veckor innan typ. och det har verkligen känts så långt ifrån mig man kan komma. jag gillar spontana saker men mår sämst när jag är tvvungen att vara den tråkiga typen som jämt säger nej för att hon ska iväg och jobba! detta slog mig igår när jag och emma olsson åkte från bibelskolan ner på stan, ett helt gäng brudar blev vi! vi käkade lunch och det var det bästa jag gjort på mycket mycket länge! heelt otroligt härligt var det (som vi skrattaade, tårarna sprutade!)  och jag insåg att pengar inte alltid har samma värde som tid med sina vänner. såå pengar är bra men inte när det går ut över hur man mår och över sitt sociala liv! jag tjänar ändå så pass bra med tanke på mina två jobb att jag ändå kommer kunna tjäna ihop de pengar jag behöver inför hösten m.m. varför då inte ta till vara på året med alla fantastiska personer jag möter?

mitt ord så här lördag morgon är att du inte ska glömma bort värdet av ett socialt liv och vänner, karriär kan vänta eller i alla fall ta lite längre tid, för helt plötsligt har du din karriär, din bil, dina pengar och dina prylar, men vart har du dina vänner? framgång når du ändå..men dyrbara vänner är inte alltid så lätt att få, särskilt inte på toppen...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback