...och helt plötsligt vart din värld roligare att leva i !


jag skulle inte skriva något mer denna dag men jag måste bara ge er några av mina reflektioner idag. för helt plötsligt inser jag vikten av våra ord, vad vi säger till varandra och hur vi uttrycker oss. jag är inte den person som tar åt mig så mycket av kommentarer eller påhopp man ibland kan få. jag kan själv vara ganska taskig och skämta med en rå humor vilket gör att mina nära och kära ibland kan få stå ut med mycket men även lära sig att det är så jag funkar. men från och med idag ska jag skärpa mig. för vad jag har insett under denna dag är att ord sårar och kan sätta djupa spår ända in i själen, djupare än vad man någonsin kan tro! "skämt", kommentarer och negativa uttryck sårar. så tänkt efter nästa gång du har ett "skämt" på g, kanske är det inte så roligt trots allt? och kanske skulle du bli lika ledsen som din vän blir när du kommenterar det du alltid brukar kommentera! att skämta på andras bekostnad kommer aldrig bli så ute som det är nu. så sluta sprid skit runt omkring dig, få folk att bli glada istället. uppmuntra, ge ett leende och skoja om saker som båda uppskattar!

...och helt plötsligt vart din värld mycket ljusar och roligare att leva i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback