visdomsord a la jo'anna




Så här står det på en tavla inne i vårt lunchrum på mitt jobb. Okej, tavlan är inte särskilt inspirerande men själva texten "Den som inte vågar ta en chans får sällan en" stämmer sjukt bra in. Jag måste erkänna att jag helst tar det säkra före det osäkra men på senare år har jag insett att ju fler chanser du tar desto fler framsteg gör du och ju fler framsteg desto närmare målet kommer du! Kanske är du närmare ett ja än du tror, kasnke ligger drömyrket runt hörnet eller kanske ska du söka in på den utbildning du funderat på men inte trott att du kommer in på. Vad det nu än är som du funderar på, längtar efter eller drömmer om. så är en chansning bättre än ingenting alls! så försök peppa dig till att chansa lite då och då. hälsa på killen du tittat lite extra på, lämna in din CV på klädbutiken du spanat in och glöm inte att den som inte vågar ta en chans sällan får en!

Kommentarer
Postat av: Lára

klockrent! haha

2009-03-05 @ 13:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback