Watch your thoughts


Watch your thoughts; they become words.
Watch your words; they become actions.
Watch your actions; they become your habits.
Watch your habits; they become your character.
Watch your character; it becomes your destiny.


Vaka över dina tankar, de blir till ord.
Vaka över dina ord, de blir till handlingar.
Vaka över dina handlingar, de blir till vanor.
Vaka över dina vanor, de blir till din karaktär.
Vaka över din karaktär, den blir till ditt öde..

(Okänd)



Jag har under de senaste två veckorna funderat mycket på vad jag fyller mitt liv, mina tankar och min vardag med. Jag har pratat med olika människor om olika saker och insett vikten av att leva rätt och rent. Renhet, genuin glädje och kärlek ser man tydligt hos människor och jag ser verkligen upp till de människor som har detta på djupet. hur gör man då för att få tag på den äkthet vi människor söker? Jag är övertygad om att svaret finns hos Jesus. Att söka sig till honom och sträva efter att bli lik honom är nyckeln till att nå framgång. Jag strävar varje dag efter att bli mer lik Jesus, till att leva ett liv för andra. Där jag inte sätter mig själv i första hand utan möter andras behov först. Som att vara en god vän, trösta sin syetr eller hjälpa sin mamma med tvätten. Sträva efter att bli en vardagshjälte helt enkelt. och vad jag från början ville säga är att texten ovan är värd att fundera över. hur vill jag leva mitt liv? vad vill jag fylla min tid med? hur vill jag må? vad vill jag utstråla?

det viktigaste och det bästa av allt är, att det alltid går att göra allting bättre. vad som hänt tidigare är ingenting jag kan göra något åt. det enda jag kan göra, är att förlåta mig själv, förlåta andra och forma min framtid så som jag vill ha den! med kärlek, glädje och framgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback