4 november

Söndagen var vi på förmiddagsmöte med Ulf Ekman. (Ursäkta de usla bilderna, kvalitén är långt ifrån topp)


Ulf predikar och jag fotar från ljusbordet.



Jag i en ruskigt suddig version



Becca och Emelie i en ruskigt suddig version. (Egentligen borde jag inte en lägga ut bilder i denna nivå men till veckan får det bli ändring på det här med dåliga bilder!)

Hur som helst hade vi en superrolig konferens med otroligt givande möten! Jag är såå laddad för att jobba med mitt jobb nu framöver. Som teamare på Ny Generation! Sveriges skolor behöver Jesus!


Kommentarer
Postat av: Anders Branderud

Hej!

Jag vill kommentera sista raden som du skrev..



Visste du om att den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” [not 1] hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”. Han och hans efterföljare praktiserade direktiven i Torah [”Moseböckerna”] och för att följa honom måste man praktisera Torah. [not 2]



Han var en människa och kallade sig själv en människa. Han var ingen ”inkarnerad människo-gud”. När han hade dött, så hade hans efterföljare ingen relation med honom; lika lite som de hade en relation med profeterna som kommit innan honom (Moses, m.fl.).



Sveriges ungdomar behöver en relation med Skaparen, vilket man får genom att göra sitt bästa att följa Hans vilja.



Att följa Messias undervisning – leder en in i att observera direktiven i ”Moseböckerna” – och leder en i en levande och riktig relation med Fadern, vilket är väldigt meningsfullt!!!



Noter:

1:
http://bloganders.blogspot.com/2010/07/matteus-517-20-i-den-ursprungliga.html

2:Påståenden bevisade på Netzarims hemsida -www.netzarim.co.il



Vänligen,

Anders Branderud

2010-09-23 @ 17:29:05
URL: http://bloganders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback