en julig dag i den ljuvliga staden Uppsala

Söndag för mig innebär söndagsgudstjänst i en kyrka. Så därför åkte jag till min kyrka i Uppsala och gick på adventsgudstjänst, träffade vänner, kollade in Julmarknaden som hölls, därefter åkte jag och Isak ner på stan, åt lunch på Dragon Palace (kinarestaurang inkl. sushi!) för att sen promenera genom den julpyntade stan, säga hej till Mallan på H&M och sen bege oss hemåt och dricka glögg!

Adventsgudstjänst och första ljuset tänt!

 

Min söta syster sålde tillsammans med sin klass en hel drös av julgodis och annat juligt!

 

JULKÄNSLOR !

Fyndig& julig skylt!

Jag hatar felstavningar och särskrivningar (kanske för att jag älskar rättstavning!) så därför tyckte jag denna skylt var lite rolig då de stavade OBS med två B. Så det kan gå.

Ett juligt Uppsala är ett mysigt Uppsala!

 


Scenen med Uppsalas tomtar på



Isak som dagen till ära bar boots och rutig flanellskjorta


Jag i päls och vit dubbelknäpptskjorta

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Snygg skjorta!

Postat av: JOHANNA

SV Ellinor: TACK!! :)

2009-11-30 @ 17:26:20
URL: http://johannasten.blogg.se/
Postat av: Josefine

Skjortan var riktigt snygg!

2009-11-30 @ 18:23:00
URL: http://lifeofjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback