Hej Gilead och mina vänner

 

Imorse mötte jag upp min fina kompis Josef utanför Nordstan. Därefter begav vi oss av mot kyrkan Gilead och söndagsgudstjänst! Otroligt härligt möte med bra budskap! (Bl. a predikades det om att det finns ny nåd att hämta hos Gud. Att han bryr sej om var och en och vill veta våra önskningar och böner.) Efter mötet minglade vi i kyrkans nya gemenskapsrum! Där bjöds det på cider och fika! Efter snack med ett gäng härliga människor begav vi oss en hel drös av människor till Franska Caféet, svinmysigt! Kändes som en hel familj och gemenskapen var verkligen rolig! Efter låånglunchen hoppade halva gänget på spårvagnen ner mot stan.  Och resten gick tillbaka till kyrkan eller åkte hemåt. Jag mötte upp min fanstastiska vän Emma. Vi fikade en låång stund på Espressohouse vid Vasa och tjötade på om allt mellan himmel och jord! Givande stund. Så tack kära vänner nya som gamla för en fantastisk dag!

 

Favvo-Andreas

 

Min bundiskompis Josef

 

Carro och Josefin

 

halva gänget och en halv Samuel (t.h)

 

Jag och Per!

 

 

Emma!

 

Parken med läskigt fotoljus

 


Den givna favoriten på Espressohouse: Chailatte och cheesecake!

 

Ikväll ser vi fram emot helgen (wops denna helg har inte ens slutat!) då mamma och lillasyster kommer! Det blir roligt för jag har planerat en massvis av mysiga saker som vi ska göra!


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mmm cheesecake!

Postat av: JOHANNA

SV: jaaa det är svingott:)!

2009-11-09 @ 22:44:12
URL: http://johannasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback