Spontant var ordet!

Vår superlånga och fullproppade resvecka avslutade jag med att överraska Uppsala (pojkvän, vänner och familj!) med ett efterlängtat besök! Efter alla fyra skolgruppsbesök i bl.a Trollhättan så skjutsade jag Emma till en vän utanför Uddevalla. När jag närmade mig Göteborg inslog längtan efter Uppsala och ju närmare Göteborg jag kom desto starkare blev längtan efter min hemstad! Jag ringde pappa och bad honom köpa en sista-minutenbiljett hem! Snabbt som tusan lämnade jag bilen hemma, packade ur några onödiga klädesplagg ur väskan och rusade till spårvagnen! Med en halvtimme till godo inhandlade jag en välförtjänt Chaite+sallad från omtyckta Espresso house. 3h och 40min senare befann jag mig i Uppsala! Överraskade med en tur till kyrkan där Isak höll hus och därefter hemåt! Lycklig i hjärtat somnade jag den kvällen.

Inte visste jag vid mitt uppvaknande i Götene på fredag morgon att jag 20h senare skulle somna gott hemma i tryggheten hos familjen? Spontant var ordet!

resväska och handväska på perrongen i Göteborg!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback