idag har vi gjort en spontantrip till Norge, hängt på godisfabrik och träffat skolgrupp i Strömstad!!

 

Hej Norge! Idag lämnade vi Emma kvar hos familjen i Ed och åkte själva mot Strömstad! När vi närmade oss stan åkte vi såklart avfarten för långt och insåg till vår stora glädje att riksgränsen mot Norge låg sjukt nära! Så vi fortsatte över gränsen och hängde i Norge en stund! Heeja spontana idéer! Mer sånt! Vi hamnade även på ett stort Godisland med över 1000 sorter godis, (även idag hade vi en anledning att köpa godis! outch!) Vi käkade lunch på ett café vid gästhamnen i sommarstaden Strömstad, träffade en råskön kille i åk 9 i stan (gruppträff) och åkte sen hemåt Göteborg! Slängde in grejerna och sen städade min fantastiska kombolina VICKAN hela lägenheten medan jag åkte ner på stan och mötte upp min älskade Mallan som är på besök över helgen!!

Utanför godislandet!

inuti. GALET mycket godis!

gissa om vi blev tvungna att fylla varsin påse? SVAR: JA!!

hypade

och töntiga

min kombolina!!

över gränsen! här bevisar jag det med en norsk skylt! och..

..med REMA 1000

..och med norska skyltar!

RIKSGRENSEN 4km!

I strömstad! Ännu en stad att lägga på "Nya- städer-listan!"

intressant. Vi beställde varsin Tacopaj och fick paj som man köpa på Ica för 22,90kr. Men gott var det ju i alla fall!

och glada var vi:)

Vackert och fortfarande lite sommarkänsla!

i bilen observerade vi detta: 5 mobiltelefoner på 2 pers!! Det kan inte vara nyttigt..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback