IsakHJÄRTAjohanna

I lördags hade vi en hel dag i Göteborgs city. Och för er som känner Isak så vet ni att han verkligen verkligen VERKLIGEN gillar det här med ubåtar! Anledningen är att han förra året arbetade heltid på en ubåt för Sveriges försvar. Då levde han och andades ubåtsliv. Spännande! Så som den goda flickvän jag är så följde jag med honom till Göteborgs ubåtsmuseum. Och tro det eller ej så gillade jag det! Trots att jag nästan fick panik av de trånga utrymmena/korridorerna och tanken av att vara under vattenytan utan fönster gav mig andnöd. Det var trots allt fascinerande!

En hel drös av massa olika fartyg ligger i hamnen nedanför Operahuset! Har man tur får man uppleva detta gratis! Då de vissa dagar har gratis inträde!

trevlans.


inne i ubåten! Isak förklarade att det inte alls ser ut så här nu för tiden. Jag är tveksam om jag tror på det.

Lite läskigt nästan.

Alla ubåtsfantaster blir imponerade av denna bild!

jag igenom en lucka. ubåtslucka.

Nordkaparen

...och jag.

Isak

Efter en lång stund på ubåten tog vi en promenad in mot Nordstan

där det hölls en modevisning!

Både Isak och jag var lyriska. Anledning: Isak är nördig när det gäller scen-och ljussättning! Jag är nördig när det gäller mode, kläder och sånt. typ.

Snygg scen. Snygga kläder.

Efter en stund i en drös butiker begav vi oss till Franks Coffe, vid Kungsportsplatsen och käkade lunch!

Räksallad.

...och jag.

utanför Weekday. Jag gillar jeansen!

Vi gick via Viktoria Passagen till Espressohouse!

Drack Chaite och åt cheesecake.

mysigaste espressohouse i stan!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback