(idag får du tippa dator åt vänster!) ROADTRIP: GBG-UDDEVALLA-VÄNERSBORG-TROLLHÄTTAN!


Hej! Fullt upp dagen lång och eftersom internet krånglade hemma imorse så det var inte värt mödan att försöka blogga ens. Idag har vi varit i fyra (fem om vi räknar in GBG!) olika städer! Uddevalla, Lysekil, Vänersborg och nu: Trollhättan!
Vi har träffat 3 olika grupper och vår första gruppträffsdag är över! Jag har en härlig känsla i kroppen. Att träffa grupper, peppa och prata om Jesus är grymt!

(ursäkta röran, jag har inte min dator med mig utan använder mig nu av NG- datorn där det saknas program som IPHOTO, därav de knasiga liggande bilderna! Detta ordnar jag så snart jag är back in town igen, GÖTEBORG alltså! Men till dess får ni hålla detta tillgodo. Trevlig tittning!)

Första stopp: Uddevalla och John Bauergymnasiet

 

på ett av skåpen i en av skolorna i Uddevalla upptäckte vi denna affisch (skåpet t.v!)

Emma och Vickan i väntan på grupp!

 


jag och "Jesus-affischen" tummen upp!

 

Efter Uddevalla hoppade vi in i vår röda plutt och hamnade här. Därefter åkte vi mot Lysekil! Sjukt nice stad.

 

alla städer med hav gillar jag! Lysekil har havet. OCH utsikten. OCH höjden!

 

Solen strålade HELA dagen! mums.

 

vi åkte färja två ggr idag! Det Mattias gör på semestern och betalar ur egen semesterkassa får vi göra på arbetstid. heja väst!

 

Vickan och chauffören. som råkade vara jag.

 

Emma, Vickan och jag på färjtur nr.2

 

lycka!

 

i bilen mot Vänersborg!

 

 

 

vackra vackra Sverige!

 

Till slut hamnade vi i Trollhättan och möttes upp av jordens sötaste tjej som guidade oss runt i Pingstkyrkan! (där vi ska sova i natt) Vi sover på andra våningen och har utsikt över kajen, vattnet, segelbåtar och en hel drös av olika cafeér och restauranger! såå otroligt vacker syn.

 


Imorgon har vi 3 gruppträffar och en ungdomssamling där jag ska hålla i andakten. Det blir spännande! Självklart kommer dagen att dokumenteras. Det blir en lugn morgon då första stoppet är först kl. 12. Funderar på att gå några kvarter upp mot centrum och kika lite i butiker. Bl. a Myrorna! Second hand är ju roligast i småstäder där man verkligen kan fynda. Och jag vill hitta en stor spegel att måla om ( till svart!) och sätta upp i vårt rum! Vore så roligt. Kanske kanske kan man hitta det här! Vore ju roligt.

Nu blir det godnatt. Hörs imorgon!



Kommentarer
Postat av: Simon

Yeah =), Vänersborg!

2009-09-16 @ 00:22:13
Postat av: Per

Var den söta tjejen Josefina Gniste mån tro, ungdomledare i Pingst Trollhättan? :)

2009-09-16 @ 00:44:30
Postat av: Christian Sten (broder)

johanna du har en skit nice blogg:) men snälla fixa satt bilderna e raka;) bara ett tipps från en broder (som inte vet någe alls om bliggar men endå) :P <3<3

2009-09-17 @ 18:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback