Vad jobbar jag med?

Endel av er kanske funderar på vad det är jag egentligen sysslar med här i Göteborg? Och för att få en klarare bild så har jag här några rader om organisationen jag jobbar för!

DETTA ÄR NY GENERATION

Ny Generation är en fristående, allkristen organisation och en av Sveriges snabbast växande ungdomsorganisationer. Idag finns lokala Ny Generation-grupper på c:a var fjärde svensk övre grundskola, gymnasium och universitet, och organisationen har långt över 8000 svenska medlemmar från alla svenska kristna samfund. (numera närmare 10.000 medlemmar och 500 skolgrupper!)Ny Generation vill uppmuntra elever och studenter att tillsammans bilda och självständigt driva skolgrupper som utifrån egna idéer och förutsättningar gör det kristna kärleksbudskapet synligt genom allt från bön och till utåtriktade initiativ och ett konkret socialt engagemang. Mottot Min skola - Mitt ansvar sammanfattar egentligen allt som Ny Generation handlar om. Det är eleverna/studenterna själva, deras initiativ och engagemang som är motorn i hela Ny Generations arbete. För att stödja, hjälpa och inspirera dessa grupper arbetar Ny Generation med olika resurser.På kort tid har det svenska Ny Generation även fått bli en internationell modell för kristet skolarbete, och nationella Ny Generation-arbeten har startat i ett tjugotal länder, utifrån svenska Ny Generations modell

hämtat från www.nygeneration.se

Jag som teamare på Ny Generation arbetar heltid för att peppa och resa runt till dessa skolgrupper, träffa pastorer och hålla i ungdomsmöten. Vi jobbar utifrån olika regioner där varsin region har ansvar för ett visst område med speciella uppgifter. Utöver Sverigeteamare har Ny Generation även ett mediateam (som jobbar med NG:s media!) ett eventteam som reser runt i Sverige och håller konserter samt internationella kontor som jobbar utanför Sveriges gränser!

Jag är oerhört stolt
över att få jobba med denna organisation och dess effektiva arbete!

Undrar du något rekommenderar jag dej starkt att gå in på
Ny Generations hemsida eller att skriva frågan i kommentarsfältet nedan.

Klipp från olika event/händelser med Ny Generation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback