Mitt valborg från borgholm, kalmar, karlskrona, ronneby, karlshamn, kristianstad till malmö!

 

Förlåt för dåligt uppdaterad blogg! I fredags begav vi oss från Borgolm, Öland för att åka tillbaka mot Malmö. Men innan dagen var över hade vi hunnit med att se massa städer och intressanta platser! Så som Borgholm, Solliden och Borgholmsslottsruiner, Kalmar, Kalmarslott och Salve, Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Kristianstad och till slut Malmö. Det var verkligen så otroligt roligt att få åka in i varje stad och kika runt lite! Det hinner man ju inte riktigt med under en vanlig hektisk vecka! Så denna veckan som gått har verkligen varit en utav mina bästa resveckor under året!

 

jag vid slottsruinen

 

Minnesstod av Drottning Victoria

 

Ingången, till min framtid!

 

Solliden.


Vi fick inte gå in på Solliden men vi fick stå utanför som två mobboffer och titta in. En vänlig själ lånade min  kamera och fotade åt oss. Jaa, mobboffer va det ja? haha, men otroligt roligt. Vi stod länge och väl utanför och fantiserade om prinsen och vägen till hans hjärta! Snygg är han iaf. Det kom vi fram till.

 

HAHA, jaa här är beviset. två mobboffer.

 

utanför Sollidens portar fann vi denna vackra vy!

 

Jag på heden med en fårskalle.

 

Efter besöket hos kungafamiljen åkte vi in till Kalmar och kikade in på Salve. Ni minns det där sommarbarnprogrammet som visades från en medeltidstad vid namn Salve? Där var vi! Och det var coolt men öde.

 

Coolt ja,

 

Här fantiserade vi vidare om riddare...

 

 

 

vackra Mary!

 

maria och jag!

 

Därefter åkte vi in till Kalmars centrum och kikade på Kalmar slott! Otroligt vackert slott.

 

 

 

jag

 

 

och slottet. vi står på muren.

 

Sen efter lite lunchande, fikande och så åkte vi vidare till Karlskrona! En stad jag aldrig varit i tidigare. Superfin stad!

 

Vacker arkitektur står hela sydsverige för!

 

På Coffeehouse stötte vi på en rolig människa.

 

 

 

Här nedan ligger marinbasen! Och dit åkte vi för att fota, den enda bilden vi fick var denna...


Utdrag ur Marias blogg:
"Sen så ville Johanna fota Marinen nere i hamnen men där fanns stora skyltar på att det var förbjudet. "Äh jag gör det ändå" tänkte Johanna, "det är ju ingen som ser".

Men det var det... Ut kom en militär springandes i fullfart och ville se hennes bilder, radera dem och se hennes legitimation, som hon hade i bilen...


Självklart var det för att han ville se hennes ålder och namn så han kan leta upp henne på facebook...

Militärer och vardagsromantik hör ihop liksom..."

 

och efter att ha blivit jagad av en och annan marinsoldat åkte trotsiga jag över till andra sidan och fotade! haha, jag och min envishet.

 

Väl tillbaka i Malmö käkade vi god Valborgsmiddag alla tjejer och sen åkte vi ner på stan och tittade på en brasa! (under dagen räknade vi brasor, och tio brasor såg vi under resan!)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Christian Sten

den där marinen, vist e de Karlskrona Garnison? :) jag praoade där:p

2010-05-03 @ 14:27:51
Postat av: JOHANNA

jaa exakt det var där:)!!

Postat av: Hanna

FREAKY! Varför har du bild på min fästmans bror Fredrik? Varför varför?

2010-05-04 @ 12:10:56
URL: http://hannaaxelsson.se
Postat av: Fredrik

Vilken ära att få vara med på din blogg. =D

2010-05-04 @ 12:25:14
URL: http://fredrikkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback